Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zeman by Drahoše neporazil, kdyby mu Drahoš sám nepomohl

 Drahoš řekl při rozhovoru v Epicentrum, že během předvolební kampaně, když se ucházel o úřad prezidenta, se jeho tým nedopustil žádné fatální chyby.

Dovolil bych si s panem Drahošem nesouhlasit, nebot si myslím, že to byl právě on, kdo se fatální chyby dopustil, kdo mnohým voličům ztížil situaci a pro některé udělal sám sebe nevolitelným.

 Ale než začnu vysvětlovat, rád bych ještě, aby jste se na ten náš národ, co tak neštastně volil, podívali selským rozumem. My si samy o sobě myslíme, že patříme mezi ty inteligentnější a vzdělanější národy. Navíc si to o nás myslí I řada dalších národů, což sám mohu potvrdit, žiji v USA a chválu na nás jsem slyšel z různých stran. Navíc to potvrzují různé výsledky z různých oborů, at už ve vědě či sportu. Nevycházel jsem z údivu, když mladí Mexikáni, jak uslyšeli, že jsem Cech, hned - Caslavská, Cáslavská. Ano ta Caslavská, která když zemřela, Hrad ji odbyl několika slovy a vše museli zachranovat umělci, tak jako v totalitě to dělali hokejisti či studenti. 

 Jak je tedy možné, že se stalo to, co se stalo. Stáli proti sobě přece dva kandidáti, z nich Drahoš byl inteligentní, vzdělaný slušný člověk, vědecký pracovník s dlouhou praxí a proti němu Zeman – dosadte si samy, nechci aby MF měla důvod vyhodit můj článek, pro nedodržování kodexu. Tedy na první pohled by měl národ našich kvalit vybrat kandidáta, který nelže, není ješitný, na potkání neuráží, váží si práce druhých, takže vyznamenává lidi podle zásluh a ne podle toho, jak mu podlézají a mažou med kolem huby. A přece, tento kandidát prohrál, sice těsně, ale prohrál. Kdo tedy udělal fatální chybu?

 Drahoš sám. Udělal chybu, kvůli které – a já věřím že hodně lidí – od něj zrezignovalo a bud zůstali doma, nebo dokonce volili proti němu. Drahoš – a ted nevím, mám-li říct díky bohu nebo bohužel, ale v tomto případě bohužel – nebyl politik. V té době byl doslova politický novic. Byla mu položena velmi nepříjemná otázka ohledě bratrů Mašínů. A říká se, že v této věci je národ rozdělený půl na půl, a já si dokonce myslím že poté, co se žijící Mašín tak bez úcty, nepěkně vyjádřil o Palachovi, jak snižoval, de facto zhazoval jeho čin, bude to ještě pro Mašíny horší. A Drahoš na otázku, zda je povazuje za hrdiny, odpověděl ano. Tim doslova opařil polovinu národa, vím, nečetli to všichni, ale taková věc se roznese rychle.

 Nikdo po Drahošovi nechce, aby lhal. Ale v tak závažné věci snad mohl říct, že je to věc silně problematická /a to by nelhal/ a že I když si váží hrdinství Mašínů, že způsob postupu Mašínů, nedostatek informací jak vlastně vše proběhlo, a spousta nejasností kolem, nedává možnost jednoznačného vyjádření. Sám Drahoš který je vědecký pracovník, tudíž není mu cizí věci důkladně studovat, najednou, v takové chvíli, vypustí jen svůj názor, ne důkladně podloženou věc, kterou opravdu seriozně prostudoval a může za svým vyjádřením stat.

 Pamatuji si, že před několika lety se na toto téma hodně psalo. Kdekdo pronášel svůj názor. A v tom je ten problem, pouze názor. Sám jsem se jakéhokoliv projevu zdržel, člověk k tomu, aby vyřkl soud potřebuje fakta, důkazy. Uvědomoval jsem si, že skuteční svědci, kteří u všeho byli, kteří vším prošli byli jen tři. Rozhodl jsem se tedy, že napíší článek pouze z toho, co ti tři kdy, kde řekli. Ze nepřidám ani špetku svého názoru, jen na konci , pomoci Ottova slovníku naučného vysvětlím přesný význam některých slov. Jenže vše ztroskotalo na mé paměti. I když jsem si pamatoval co v tisku řekli, nebyl jsem schopný presne rict kde a kdy to řekli, tedy nebyl jsem schopný uvést prameny. Zkoušel jsem to po redakcích, a I když byli redaktoři vstřícní, nebyl jsem schopný dát to dohromady. Nenašel jsem to, co jsem hledal, navíc jsem si nepamatoval, zda jsem to četl v ceském, slovenském, exilovém či americkém tisku. Takže z důvodu, že jsem nebyl schopný dodat presny pramen, od celé věci jsem upustil. Bez toho bych jenom přidal do celé dizkuse další blábol. A chcili soudit, musí všechny sympatie na stranu, mužu být nevím jaký antikomunista, ale nesmím zavírat oči před fakty. Jediný závěr kterého jsem sám pro sebe dosáhl byl ten, že celou věc jsem si rozdělil na dvě části. Jejich akce doma a pak boj proti neuvěřitelné přesile v NDR. Tam jejich odvahu a boj obdivuji. Cást první je pro mne dodnes problematická.

Autor: Ladislav Vorel | úterý 2.7.2019 21:03 | karma článku: 21,60 | přečteno: 1762x
  • Další články autora

Ladislav Vorel

Co vlastně Nohavica chce, když peníze už má

Neříkejte, že zpívat. To mu přece nikdo nezakazuje, jenže bez peněz to není ono. Sám říkal, že se narodil v komunismu a v komunismu zase umře. Proč? Není to trochu jinak? Zpívat přece může kdykoliv a kdekoliv, pokud chce.

10.3.2023 v 22:11 | Karma: 22,40 | Přečteno: 919x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Komu není shůry dáno, za jelito nekoupí

Osobně si nemyslím, že lidé myslí, že Pavel zachrání republiku, že nás vyvede ze všech problémů. Mají pouze radost z toho, co samy dokázali.

3.2.2023 v 22:21 | Karma: 23,02 | Přečteno: 665x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Opravdu vláda jen straší?

Lehkovážnost některých Čechů je opravdu neuvěřitelná, myslí si, že Rusko nás nikdy nenapadne. Někdy mám pocit, že jsem poslední žijící Čech co pamatuje srpen 1968.

20.1.2023 v 18:06 | Karma: 24,63 | Přečteno: 689x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Veselé volby

to šťastné tam přidávat nebudu, tomu jaksi při sestavě která se nabízí prostě nevěřím ale je to jen můj názor., tedy hledejte, ono štěstí občas sedne i ...však víte.

6.1.2023 v 16:50 | Karma: 7,04 | Přečteno: 297x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Jsme – li národ zbabělců, volme Babiše.

Začnu tím, co si můžete lehce ověřit. Při své návštěvě v pořadu pana Krause, - Uvolněte se prosím – Babiš, který tenkrát ještě nebyl v politice, řekl – já se do politiky jít bojím – a opakoval to hned dvakrát.

27.12.2022 v 21:35 | Karma: 12,04 | Přečteno: 548x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Nevítají přistěhovalce, jsou xenofobní, řekl Biden o Japonsku a Indii

2. května 2024  20:57

Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...

„Můžete nás grilovat.“ Koalice SPOLU zahájila kampaň u piva a klobás

2. května 2024  20:41

„Ááá, náčelník přijíždí,“ zahlásil europoslanec ODS Alexandr Vondra. K poděbradské kolonádě, kterou...

Na Plzeňsku hořela hala sklárny, oheň zasáhl třetinu střechy

2. května 2024  18:22,  aktualizováno  20:15

V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hořelo v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 951x
Starec, ktery si rad povida. nejlepe u sklenky cerveneho