Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O diskuzi na můj článek /Sobotka, Babiš/ který jsem nenapsal, aneb hrbatá koza

Zní to divně, ale je to tak. Po vyjití mého článku - Kdo krade víc, Sobotka nebo Babiš - jsem se nestačil divit. Ctenáři reagovali na něco, co v článku vůbec nebylo.

První co mě napadlo bylo – oni snad čtou se zavřenýma očima. Ale protože v takových situacích mám ve zvyku začít hledat chybu u sebe, učinil jsem tak i tentokrát. Nebyl jsem schopný se správně vyjádřit ? Nedokázal jsem sdělit to, co jsem chtěl říct? Přitom ale dost čtenářů pochopilo, co mám na mysli. Například pan Josef Havránek to vystihl přesně – „neobvyklý úhel pohledu“, což asi nejlépe vyjadřuje o co mi šlo. Ale k diskuzi se vrátím později. Přečetl jsem si článek několikrát znovu a kromě slohu /s tím nic nenadělám, komu není s hůry dáno, tomu není pomoci/ jsem našel jen jednu větu, kterou bych napsal jinak. „Porovnáte-li Babiše a Sobotku, musíte dojít k závěru, že Sobotkův přečin byl horší“ Tady jsem měl napsat snad z právního hlediska.

 V diskuzi je mně vyčítáno, že se zastávám Babiše. Rád bych věděl kde. Věty jako – Je tedy na snadě, že Babiš je hamoužník, ale hamoužník davu...máme zákony v kterých je tolik prostoru pro kličkování, že je tu spousta míst pro KRADENI v rovině legálnost..., se ho snad nezastavaji. Nebo „pro tyto lidi neznamenají nic slova...z hlediska vyššího principu mravního....To přece hovořím i o Babišovi, či ne? V závěru píši, že řešení je změnit zákony tak, aby rozkrádat nešlo. To snad je chválení Babiše? Tedy naopak, osobně si myslím, že s tímto využíváním diravého zákona v článku nesouhlasím, tedy i s tím co Babiš - kromě mnoha dalších – dělal či dělá. Slo mně tedy o dvě věci. Za prvé, ač obojí je špinavé, Babiš se aspon snaží nepřekročit zákon, zatím co Sobotka ho vesele ignoruje a používal ke svému obohacovaní té nejsprostší cesty, jaká existuje, tedy svého postavení, své moci. Což je podle mého názoru to nejhorší, co člověk může dělat. Snažil jsem se proti sobě postavit dvě nekalé cesty, obě hodné zatracení, ale cesta ignorace všeho proto, že mám moc je podle mne horší. Tedy ne Sobotka kontra Babiš, ale cesty, kterými se obohacovali. Tady nejde o to, že bych se jednoho z nich zastával, tady jde o to, že k Sobotkovu způsobu kradení se mlčí. Už v úvodu článku vzpomínám Shakespeara, což snad ukazuje co si o těchto boháčích myslím. Někdy vysvětlit přesně to, co chcete říct je těžké. A kolikrát to nedokáží ani zkušení žurnalisté, natož 72ti letý dědek. Tak se mně aspon snažte trochu pochopit, bez vaší vůle porozumět to nesvedu. Pokusim se uvest priklad – pochopitelně přitažený za vlasy.

Představte si, že by se v parlamentu našla skupina humaních poslanců cítících se zvířaty a s chudými, /říkám představte si, tedy něco jako fiction/ a ti by přišli na to, že taková hrbatá koza tim duševně i fyzicky trpí, takže by ji měla být umožněna operace. A jelikož je to drahé, stát by na tuto operaci přispival částkou 300.000 Kc. No a Babis má hrbatou kozu a nemůže ji prodat ani za tisicovku, nikdo ji nechce jak je škaredá. A ted uvidi tuto nabídku státu. Nikde se nehovoři že musíš být chudý, jen musíš mít hrbatou kozu. Babiš se sice válí v miliardách, ale proč nevyužít blbého zákona, když stát dává. Je tady, tak ji využije. No a až ta koza po operaci dobře vypadá, tak ji prodá za desetinásobek. Nikde se v zákoně nehovoří o tom, že ji nesmiš prodat. Dodržel tedy všechny podmínky a shrábl profit.

Ted ten zákon uvidi Sobotka. Ale kozu nemá, natož hrbatou. Ale má moc. Vi že si nikdo nedovolí ho kontrolovat zda kozu má či ne. Sebere obnos a je to.

Vidite ten rozdil v obohacování se, co jsem tedy měl na mysli?

Ted ještě k těm demonstracim. Neumim přehlědnout, že at je to jak chce, ta strana má daleko vic procent, nikdo neni ani blizko. Něco tedy dělají, co lidé chtějí. Vím, velký podíl na tom mají ostatní strany, které ignorovali lidi a snažili se jen nahrabat. Drželi si posty /mohl by takový Kalousek se tak dlouho držet v politice, kdyby to nebylo čarovaní jeho přátel?/ či kdyby, jak Klausove tvrdí, že jsou pravičáci, nepomohli a to 2x Zemanovi ke zvolení?. Prostě napřed osobní zájem, třeba i proti mojim zásadám, a teprve potom stát. Navic, vždy hledám, je-li to k nečemu. Když mám diravou botu a teče mě do ní, musím ji nahradit jinou, dobrou. A tito demonstranti pokud vim řešení nemají. A co víc, pokud jde o ty dotace neměli by se jen dávat ale také konrolovat, zda splnily účel. Nebude se vám to líbit, ale to Capí hnízdo tady je, Babiš umře a bude tu dál, cosi se vytvořilo. Polívka dostal dotace a vše prošantročil. Tedy přišly v niveč. A řve někdo?

 Jinak tedy, teoreticky může díry v zákoně využívat každý, má-li na to žaludek. Zatím co Sobotka dělal něco, co každý nemůže, díky svému postavení a moci. Tedy nezastával jsem se ani jednoho, ani druhého, ale chtěl jsem ukázat rozdil, a pokud jste upřimní uznáte, že tady je.

 A ted tedy k té diskuzi.

  Václav Síma = naše politická scéna se dělí na ty, co chrochtají u koryt, a na ty, co se ke korytům ctějí za každou cenu také dostat. Rozdíl ve vrchnostech je pouze marginální. - Tedy to, o čem jsem psal taky, jetli ty demonstranti vědí, kým ho vyměnit. Kromě těch co jsem uváděl je tam další stovka, která se bude – bude-li mít příležitost, chovat stejně.

 Standa Novák ...souhlas bez výhrad.

 Petr Korecký..karma, je pravdou, když zklame zastupitelská demokracie a volení politici nejsou schopni sami cosi učinit, v daném případě s kauzou AB, tak to musí za ně odpracovat ulice.Další pravdou je, co bude poté, nikdo v dohlednu jako nástupce a možná někoho, resp. Něco. Něco...hnutí, stranu vygeneruje demonstrace a to ještě vše zamíchá Hrad. Sobotkovi hanba, bohužel to odnáší CSSD a on vesele demonstruje.

Josef Havránek = neobvyklý úhel pohledu.

Ted k těm kritičtějším

 Zdeněk Bárta – To je opravdu komické, co vše si jsou ochotni voliči Babiše vymýšlet a jaké morální přemety dělají, aby obhájili sami sebe a svou volbu. – Kde jste vzal tuto informaci nevím, ale nevolím a nikdy nebudu, od té doby co jste si naprosto demokraticky zvolili Zemana.

Vladislav Svoboda – Zdá se, že vás taky někdo okradl – ale zde se jedná spáše o rozum, je to neuvěřitelný blábol.- Váš názor, s tím nic nenadělám.

 Dalibor Rozsypal – Neuvěřitelné, máte to jen z horka, nebo od přírody. – Váš styl diskuze. Proti gustu, žádný dišputát.

 Miroslav Buček – váš příspěvek je delší, ale snad vás neurazím když napíši, že až na detaily říkám to stejné co vy.

Zbyšek Hlinka –Hm. Bez povšimnutí nelze ponechat příběh Babiš k Agrofertu......Bezesporu toho o Babišovi víte nesrovnateně víc než já, ale vaše otázka –Jak vám vychází srovnání ted má odpověd – stejně. Nesrovnávám osoby ale způsob, tedy využívání moci.

Josef Procházka – Babiš přišel se sloganem , že daně se mají platit....Dale píšete, že autor článku patří mezi fanatické příznivce. Znovu, šlo mně o porovnání způsobů, z nichž oba jsou špinavé. To co udělal ted s tím daněním „bleších trhů“ nechápu. Vždyt náklady musí být vyšší než zisk. V USA během letá jsou statisíce, ne-li miliony garage sale a nikoho by nenapadlo danit to. Stejně tak bleší trhy. Ale to už je odbočka od mého tématu.

 Vlastimil Kraus ...částky o které se obohatil Sobotka byly zanedbatelným pakatelem....Psal jsem, nejde o velikost částky, ale o způsob užití moci.

Petr Burian - Ne, poslanecké náhrady jsou paušální bez dokládání. – Ano, jenže tohle nejsou náhrady, to už je zase navíc. – To o těch úplatcích jsem se pochopitelně dočetl a byl to Kellner. Od něj to pochopitelně nemám. A nenapsal jsem okradl babičky, ale ošidil. ..pisete dávka pololží, demagogie a nařčení těch nepohodlných. ...Jaké pololži máte na mysli nevím, nemohu se tedy bránit. Demagogie je pokud tomu rozumím, autorativní tvrzení a prosazování svého názoru bez připuštění diskuze. Já ji přece nezavřel a reaguji na ni. A kdybych chtěl nařknout ty nepohodlné, určitě bych nezačínal u Sobotky. To tu máme větší kalibry.

 Vladimír Hrubý – Kde měl pan Sobotka oficiální bydliště? Bydlela v tom místě i jeho rodina? On ji nenavštěvoval? Jak to víte? Aby bylo jasno: To není nic, co by mělo ochranovat pana Sobotku. To je o člověku – psavci, který je /tak blbý, že papouškuje i neskutečné argumenty, nebo b/ tak darebácký, že si žvásty vymýšlí. – K tomu jen to, že jsem četl celý článek, ne tedy jen žvást –bohužel už nevím zda MF dnes nebo Lidovky- kde se dotyčný novinář ptal pana Sobotky, jak to že bere peníze za to, že bydlí jinde než pracuje. Pan Sobotka odpověděl, mám tam trvalé bydliště hodně dlouho. Novinář – A bydlíte tam tedy? Sobotka neodpověděl. Můžete či nemusíte mně věřit, asi ne, když o mně říkáte že jsem darebák co si žvásty vymýšlí. Psal jsem o tom v blogu už před lety, v Lidovkách.

 Pavel Macháček – Vaše logika je...zoufale tendenční a legrační.- Well, váš názor. Tendencni je spis opak a legracni me nepripada.

 Pokud jde tedy o vaše názory, prosím. Pokud jsem těm, kterým jde opravdu o smysl článku nic nevysvětlil, mrzí mě to. Ale líp to neumím. Pokud jde o ty, co si chtějí jen ulevit, prosím, místa máte dost, mně se to opravdu nedotýká, mě mohou urazit jen ti, které mám rád, kterých si vážím. Ale to vás přece taky, že? Takže mě alespon v tomto snad rozumíte. Já kvůli tomu zavírat diskuzi nebudu.

 

 

Autor: Ladislav Vorel | úterý 18.6.2019 20:38 | karma článku: 18,26 | přečteno: 613x
  • Další články autora

Ladislav Vorel

Co vlastně Nohavica chce, když peníze už má

Neříkejte, že zpívat. To mu přece nikdo nezakazuje, jenže bez peněz to není ono. Sám říkal, že se narodil v komunismu a v komunismu zase umře. Proč? Není to trochu jinak? Zpívat přece může kdykoliv a kdekoliv, pokud chce.

10.3.2023 v 22:11 | Karma: 22,40 | Přečteno: 919x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Komu není shůry dáno, za jelito nekoupí

Osobně si nemyslím, že lidé myslí, že Pavel zachrání republiku, že nás vyvede ze všech problémů. Mají pouze radost z toho, co samy dokázali.

3.2.2023 v 22:21 | Karma: 23,02 | Přečteno: 665x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Opravdu vláda jen straší?

Lehkovážnost některých Čechů je opravdu neuvěřitelná, myslí si, že Rusko nás nikdy nenapadne. Někdy mám pocit, že jsem poslední žijící Čech co pamatuje srpen 1968.

20.1.2023 v 18:06 | Karma: 24,63 | Přečteno: 689x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Veselé volby

to šťastné tam přidávat nebudu, tomu jaksi při sestavě která se nabízí prostě nevěřím ale je to jen můj názor., tedy hledejte, ono štěstí občas sedne i ...však víte.

6.1.2023 v 16:50 | Karma: 7,04 | Přečteno: 297x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Jsme – li národ zbabělců, volme Babiše.

Začnu tím, co si můžete lehce ověřit. Při své návštěvě v pořadu pana Krause, - Uvolněte se prosím – Babiš, který tenkrát ještě nebyl v politice, řekl – já se do politiky jít bojím – a opakoval to hned dvakrát.

27.12.2022 v 21:35 | Karma: 12,04 | Přečteno: 548x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Jak špinavě z některých úst může znít slovo mír

O panu Klausovi jsem kdysi napsal blog – Jan Werich o Václavu Klausovi. Mistr zde říká, že jsou na světě ústa, ze kterých i taková slova jako růže nebo láska, mohou znít jako výkal

4.11.2022 v 15:53 | Karma: 25,42 | Přečteno: 561x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Klaus nás nezklamal, volil Oka můru

Samozřejmě, že by bylo tentokrát hloupé si myslet, že Václav neví. Naopak, ví velice dobře, ale to už je jeho styl nebo spíš povaha. Republika ho už nechce, nevzala ani rodinné dítě Trikoloru, tak aspoň nějak uškodit.

7.10.2022 v 20:03 | Karma: 18,74 | Přečteno: 500x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Mě nezajímají Rusi, mě nezajímá Ukrajina

Šok. Tedy aspoň pro mne. Výrok Oka můry je horší než kdyby se televizní hlasatelka během vysílání svlékla do naha. Vlastně to by nebylo ještě tak zlé. Kdyby se třeba pozvracela.

30.9.2022 v 22:06 | Karma: 43,95 | Přečteno: 10532x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Doufám, že vás Putin neposlechne

Viděl jsem obrázek z Václavského náměstí, kde byl transparent Czech first /Češi první/. Mám to chápat tak, že má Putin nechat Ukrajinu Ukrajinou a prvně se vrhnout na Čechy?

16.9.2022 v 18:10 | Karma: 23,24 | Přečteno: 564x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Podceňujeme důležitost volby

Skoro všichni nadáváme na prezidenty, a přitom jsme to my, kdo je vybírá. Ať už to byl Zeman, přímou volbou, anebo Klaus, vybrán našimi zástupci. Tato dvojice snad nejlépe dokazuje, že to děláme špatně. Tedy jde o to, najít chybu

15.8.2022 v 21:37 | Karma: 8,56 | Přečteno: 210x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Paní Kellnerová,

Dočetl jsem se, že po smrti manžela, chcete pokračovat v jeho poslání. Vím, že dáváte peníze pro školy a na vzdělání vůbec, přesto se mně pro vaše dary zdá slovo poslání hodně nadnesené.

11.8.2022 v 0:59 | Karma: 20,30 | Přečteno: 934x | Diskuse| Osobní

Ladislav Vorel

Jsem na straně policie

Tedy mám na mysli tu americkou, protože v Čechách nežiji, takže toho o ní moc nevím. Proč jsem tedy na straně policie.

10.8.2022 v 2:34 | Karma: 27,10 | Přečteno: 874x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Byl Henlain horší než Klaus?

V žádným případě. Byl to Němec žijící na území Československa, tak se snažil pomáhat těm, ke kterým vlastně patřil.. V naších očích pochopitelně sketa.

9.8.2022 v 1:51 | Karma: 18,92 | Přečteno: 467x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Pane Klausi, čo bolo, to bolo, teraz jste občanom

Jistě, nadělal jste si spoustu známostí. Jak moc, víte asi jen vy sám. A to, že si myslím, že jste dodnes nezaplatil pokutu za nenošení roušky, jak by obyčejný občan musel, je jen maličkost, že?

6.8.2022 v 1:53 | Karma: 18,24 | Přečteno: 435x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Klausův institut je škodná

Přečetl jsem si článek Jiřího Weigl z institutu Václava Klause, „Jak z ukrajinské pasti“.Tolik nesmyslů a překrucování faktů asi hned tak někde nenajdete.

28.6.2022 v 9:09 | Karma: 31,82 | Přečteno: 1176x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Satiricka povidka o politicich

Toto audio nema nejlepsi technickou kvalitu. Proste jen zkousim, zda to prijmete. Pro jednu povidku nehodlam kupovat magnetofon za 1000 dolaru. Navic pri prevu z TUBE se stratila prvni veta.

23.9.2020 v 16:43 | Karma: 0 | Přečteno: 155x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Tento blog je vysvětlení těm, kterým vysvětlení dlužím

Byl bych hrozně nerad, kdyby vyzněl jako omlouvání či bránění něčeho, co omluvit nejde. Jen vysvětlení a kdo chce, vezme to, pokud ne, jak poznáte z následujících řádků, nic s tím dělat nemohu.Takže k mému vysvětlování.

7.3.2020 v 23:37 | Karma: 14,61 | Přečteno: 549x | Diskuse| Osobní

Ladislav Vorel

Zvítězila pravda a láska nad lží a nenávistí

Tento článek nebude mít dostatečnou délku, ale podle mých informací by neměl být stažen, jen nesplnuje podmínku k započítání mezi články.

4.3.2020 v 23:54 | Karma: 12,09 | Přečteno: 611x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Jan Werich o Václavu Klausovi

„Na světě existují ústa, ze kterých i taková slova, jako je růže či láska, zní jako výkal.“ Na tato slova Jana Wericha jsem si vzpomněl, když jsem četl Klausovu reakci na volby...pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí

26.2.2020 v 2:38 | Karma: 28,34 | Přečteno: 3774x | Diskuse| Ostatní

Ladislav Vorel

Problém mezi příznivci Zemana a jeho kritiky

Příznivci Zemana nepopírají, že my, jeho kritici máme pravdu, oni se jen dožadují toho, aby jsme o tom nemluvili. Nechtějí nás přesvědčit v tom, kde se mýlíme, nebo usvědčit tam, kde si myslí že lžeme, chtějí nás umlčet.

1.2.2020 v 2:39 | Karma: 26,54 | Přečteno: 706x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 951x
Starec, ktery si rad povida. nejlepe u sklenky cerveneho