Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O sprostých slovech, sprostých výrazech a sprostotě jako takové

Tak 64 poslanců se rozhodlo užít důvěru kterou dostali od voličů k prosazování toho, abychom za urážku prezidenta byli zavíráni. Přitom já si myslím, že je to otevřený útok veřejných činitelů na svobodu občanů.

 Na to by měl existovat zákon /a kdo ví, třeba existuje/, který by poslal tyto poslance na pár let do chládku. Ale pojdme se ted podívat na ta sprostá slova, výrazy a sprostotu vůbec.

 Jistě, sprostá slova z lidského života nevymažete žádným zákonem, prostě tak nějak patří k nám a záleží na každém z nás, jak s nimi zachází. I takové osobnosti jako byl Werich či Horníček se těmto slovům křečovitě nevyhýbali.  Velmi výstižně to řekl pan Werich ve větě, kterou jsem svého času použil ve svém bloku, ještě v lidovkách, v článku - Jan Werich o Václavu Klausovi. "Někde na světě existují ústa, ze kterých i slovo růže či láska zní jako výkal."

 A tak to přesně je. Sprostá slova, které užíváme s vkusem, at už jde o vtipy či situace, kde sedí, rozumným lidem nevadí. Jenže sprosté slovo musí mít situaci, která mu sedí, prostě musí přijít tak jaksi přirozeně, samo.  Osobně si myslím, že to skvěle zvládá Jan Klaus ve svých show, zatím co u Sípa mám pocit, že je tam cpe, aby rozřehtal lidi. V tomto směru si myslím, že mistr mistrů byl Miloslav Simek, který jednou vysvětloval Bubílkové, že někdy to nejde, nahradit slovo hovno jakýmkoliv jiným výrazem.

 Tolik tedy o sprostých slovech v běžném životě. A ted tedy pojdme k té druhé, horší části, kdy takové nehezké slovo použijeme ve vztahu k určité, konkrétní osobě. Samozřejmě, tady je to daleko horší, tady s námi cloumají emoce, které, nedokážeme vždy ovládnout. I když bychom pochopitelně měli. Chválit se to pochopitelně nedá, ale jsme lidi a mělo by se, tak jako ve spoustě jiných případů, přihlédnou k tomu, jak byl dotyčný k použití takového slova vyprovokován.

 Začnu u sebe. Měl jsem v lidovkách blok, který redakce, aniž by pisatele upozornila, zrušila. Divní to dědicové Karla Capka. Dost velká neúcta k přispěvovatelům. Myslím si, že jsem v tomto bloku neslušná slova používal v citlivé míře, že jsem nepřekročil hranici únosnosti. Až na jeden případ. Jednalo se o prezidenta Zemana. Clánek jsem po sobě ani nečetl, /a to mám už s češtinou velké problémy,  chybami se to občas jen hemží, asi i věk hraje roli/ a to z důvodu, že jsem se bál, že když si to přečtu, článek smaži. Ten výraz, který jsem použil, byl alespoň pro mne těžko stravitelný. A přesto přání, aby to bylo napsáno, bylo silnější.

 Miloš Zeman, toho času prezident naší republiky, používá sprostá slova a výrazy, která nazývá upřímností a otevřeností. To se dá nevšímat si toho a myslet si svoje. Jenže on jde dál. On dělá věci daleko horší než jsou sprostá slova, on dělá sprostoty. Napadnout nejlepšího českého novináře Peroutku tak sprostým způsobem, jako to udělal on, urazit vymyšlenou špínou člověka, který umřel v koncentráku, zatím co on se někde zřídil, kecal, a pak to měl u straníků nahnuté, tak rychle vystoupil, pokud ho nevyhodili, kdo ví, tak tento člověk, který Peroutkovi nesahá ani po kotníky, se zřejmě napřed spletl, a pak už přece on, hlava, lidem co ho zvolil do svého čela, pomazaná, se přece nebude omlouvat. Ten národ blbců mu za to nestojí, že ano. A důkaz svého tvrzení sice nemá, ale lidi zapomenou. Jen to jeho pitomé - Boha taky nikdo neviděl a existuje- ho zase ukázalo, co je zač.  Ale ani tenkrát jsem ještě nešel dál, než tam, kde jsem to ještě považoval za snesitelné. To přišlo později, když zemřel člověk, kterého jsem si nesmírně vážil, který proslavil Ceskoslovensko kolem celého světa, který uměl víc než kdokoliv z nás. Byl jsem udiven, když jsem tady, v USA, potkával Mexičany, kteří, když jsem jim řekl že jsem z Ceskoslovenska, hned ze sebe vysypali - Věra Caslavská. Jak je možné,  v civilizovaném státě, že člověk, který toho tolik pro naši vlast udělal, je vládou odbyt jen krátkou zprávou o úmrtí. To v Japonsku, v USA, v Mexiku, byla vzpomenuta s větší úctou, než kterou ji prokázal prezident, o kterém ona mluvila jen a jen pravdu. Mstivý ubožák, čistě z osobní zášti a nenávisti, malý český člověk, který nevynechá šanci aspoň se pomstít. Naštěstí naši umělci, beze strachu po jeho revanši, paní Věru uctili.

 Postě tady došlo k situaci že velké NIKDO ze své pozice chce ignorovat takovou veličinu. Místo aby zodpovědně pracoval ve funkci, kterou mu voliči propůjčili, zpronevěřuje se jí a mstí se. A to mně tenkrát opravdu zvedlo žluč. Připadalo mě to jako neuvěřitelná sprostárna. A tehdy jsem napsal o Zemanovi ve svém článku....Nejen že císař nemá šaty, ale on má i posranou prdel. A bylo to. Pána Boha jsem už za odpuštění poprosil, čtenářům, kterých se to dotklo se omlouvám ted, no a pokud jde o Zemana, ten ....Psst, už mlčím.

 Tak takové sprostárny, které jsou podle mého názoru daleko horší než sprostá slova, pánům poslancům nevadí. No ale budiž, na druhé straně je to lepší, než slyšet uznání paní Věry z huby, která je připravena prezidentovi kdykoliv lízat pozadí, tedy tiskového mluvčího, nebo co to ten Ovčáček je.

Autor: Ladislav Vorel | pondělí 3.4.2017 3:59 | karma článku: 16,93 | přečteno: 692x
  • Další články autora

Ladislav Vorel

Co vlastně Nohavica chce, když peníze už má

Neříkejte, že zpívat. To mu přece nikdo nezakazuje, jenže bez peněz to není ono. Sám říkal, že se narodil v komunismu a v komunismu zase umře. Proč? Není to trochu jinak? Zpívat přece může kdykoliv a kdekoliv, pokud chce.

10.3.2023 v 22:11 | Karma: 22,40 | Přečteno: 919x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Komu není shůry dáno, za jelito nekoupí

Osobně si nemyslím, že lidé myslí, že Pavel zachrání republiku, že nás vyvede ze všech problémů. Mají pouze radost z toho, co samy dokázali.

3.2.2023 v 22:21 | Karma: 23,02 | Přečteno: 665x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Opravdu vláda jen straší?

Lehkovážnost některých Čechů je opravdu neuvěřitelná, myslí si, že Rusko nás nikdy nenapadne. Někdy mám pocit, že jsem poslední žijící Čech co pamatuje srpen 1968.

20.1.2023 v 18:06 | Karma: 24,63 | Přečteno: 689x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Veselé volby

to šťastné tam přidávat nebudu, tomu jaksi při sestavě která se nabízí prostě nevěřím ale je to jen můj názor., tedy hledejte, ono štěstí občas sedne i ...však víte.

6.1.2023 v 16:50 | Karma: 7,04 | Přečteno: 297x | Diskuse| Politika

Ladislav Vorel

Jsme – li národ zbabělců, volme Babiše.

Začnu tím, co si můžete lehce ověřit. Při své návštěvě v pořadu pana Krause, - Uvolněte se prosím – Babiš, který tenkrát ještě nebyl v politice, řekl – já se do politiky jít bojím – a opakoval to hned dvakrát.

27.12.2022 v 21:35 | Karma: 12,04 | Přečteno: 548x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 951x
Starec, ktery si rad povida. nejlepe u sklenky cerveneho